John Häger ny vd för Duroc AB

Styrelsen för Duroc AB har utsett John Häger till ny vd med tillträde den 1 maj 2016.

John Häger är född 1964 och har en tjugoårig karriär på Sandvik Coromant AB bakom sig, där han bland annat har varit ansvarig för Norden, Baltikum och Polen, och tidigare vd för Sandvik Coromant Sverige AB.

”Vi är väldigt nöjda över att kunna presentera John Häger som ny vd och koncernchef för Duroc AB. John har en energi och ett driv, som sammantaget med hans gedigna erfarenhet av industri och försäljning passar Duroc AB i arbetet med att öka lönsamheten och växa bolagets affärer”, säger Sture Wikman, ordförande för Duroc.

Bolagets vice ordförande och styrelseledamot Carl Östring har varit tf. vd från det att tidigare vd:n Christer Tånnanders anställning upphörde den 31 mars 2016 och kvarstår som vd fram till dess att John Häger tillträder.

Sture Wikman, styrelseordförande Duroc, 0705-90 56 89

Informationen är sådan som Duroc AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 april 2016 kl 14.00.

Duroc-koncernen förvaltar och utvecklar industri- och handelsföretag. Med djup kunskap om teknik och marknad siktar koncernens företag på en ledande position i sina respektive branscher. Som ägare bidrar Duroc aktivt till utvecklingen.
Duroc är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. www.duroc.com