DUROCS PORTFÖLJBOLAG DRAKE EXTRUSION FÖRVÄRVAR MICHAEL S BECKER INC

Durocs portföljbolag Drake Extrusion, Nordamerikas ledande tillverkare av polypropylenbaserat färgat filamentgarn och stapelfiber, har förvärvat 100% av aktierna i garntillverkaren Michael S Becker Inc. Bolaget omsätter cirka 4 miljoner dollar per år.

Michael S Becker Inc grundades 1977 och vidareförädlar garner. Bolaget är lokaliserat i Burlington, cirka 90 km från Drake Extrusions anläggning i Martinsville. Michael S Becker Inc omsätter cirka 4 miljoner dollar per år. Kunderna finns till största delen på den amerikanska marknaden och är främst aktiva inom segmenten möbelklädsel, strumpbyxor och arbetshandskar. Bolaget kommer att bli ett dotterbolag till Drake Extrusion Inc. Förvärvspriset för 100% av aktierna uppgår till 1.1 miljoner dollar.

”Förvärvet av Michael S Becker kommer att komplettera vårt befintliga erbjudande och är i linje med våra tillväxtplaner” säger John Parkinson, vd på Drake Extrusion Inc.