Durocs dotterbolag får bidrag från Virginia Commonwealth’s Opportunitty fund

29 juni 2020

Durocs amerikanska dotterbolag Drake Extrusion, en ledande tillverkare av syntetiska garner och stapelfiber, har varit verksam i Henry County sedan 1995. Under det senaste decenniet har Drake Extrusion kontinuerligt investerat i att expandera verksamheten. Bolaget är för tillfället inne i en expansionsfas, med ett investeringsprogram om 6,9 miljoner dollar, för att utöka kapaciteten inom garntillverkningen. Ett aktuellt projekt är att etablera ytterligare en produktionsanläggning som väntas skapa 30 nya jobb.

Som incitament godkände guvernör Ralph Northam ett bidrag på $90 000 från Commonwealth’s Opportunity Fund för att hjälpa Henry County med projektet. Drake är också berättigad att få statligt stöd från Virginia Enterprise Zone Program. Virginia Talent Accelerator-programmet kommer också tillhandahålla stöd för Drake Extrusions jobbskapande. Alla programtjänster tillhandahålls utan kostnad till kvalificerade nya och expanderande företag som ett incitament för att skapa jobb.

John Häger, koncernchef Duroc, 0702 48 72 99

Duroc AB (publ)Box 5277, SE-102 46 Stockholm, Sweden Street address:
Linnégatan 18
Corporate ID number: 556446-4286
Duroc förvärvar, utvecklar och förvaltar industri- och handelsföretag. Med
djup kunskap om teknik och marknad siktar koncernens företag på en stark
position i sina respektive branscher. Som ägare bidrar Duroc aktivt till
utvecklingen. Duroc är noterat på Nasdaq Stockholm (kortnamn DURC).
www.duroc.se