Duroc förvärvar, utvecklar och förvaltar industri- och B2B-handelsföretag.
Duroc förvärvar, utvecklar och förvaltar industri- och B2B-handelsföretag. Med djup kunskap om teknik och marknad siktar koncernens företag på en ledande position i sina respektive branscher. Som ägare bidrar Duroc aktivt till utvecklingen och genomför värdeskapande förvärv. Duroc AB är noterat på Nasdaq Stockholm.
Duroc, International Fibres Group, Duroc Machine Tool, Universal Power Nordic, Duroc Rail, Duroc Laser Coating
2

Durocs övergripande uppdrag och mål, är att med beaktande av aspekter kring hållbarhet, etik, en stabil finansiell ställning med mera, leverera största möjliga, långsiktiga tillväxt i Duroc-aktiens värde. Detta ”värde” skall framför allt underbyggas av bedömt ”reella värden” på de i gruppen ingående verksamheterna jämte eventuella andra tillgångar såsom fastigheter och aktier i andra bolag – och i mindre utsträckning på ”förhoppningar om framtida överlönsamhet” (”goodwill”).                    Peter Gyllenhammar, styrelsens ordförande

"

3136

OMSÄTTNING

* Rullande tolv månader, enligt rapport 2019-09-30

161

EBITDA
(Justerad**)

** Justerad för jämförelsestörande poster och effekter från IFRS 16.

227

NETTOSKULD